W Poziomce realizujemy program wychowania przedszkolnego pt. „Ku dziecku” umożliwiający pracę z przedszkolakami w każdym wieku. Jest to całościowy, autorski program edukacji przedszkolnej nagrodzony w konkursie MEN na najlepszy program wychowania przedszkolnego. Jego autorki to Barbara Bilewicz-Kuźnia i Teresa Parczewska z Zakładu Pedagogiki Przedszkolnej Instytutu Pedagogiki UMCS. Treści zawarte w programie KU DZIECKU zachęcają nauczyciela do pracy opartej na działaniu, indywidualizacji i różnicowaniu we wszystkich obszarach: społecznym, emocjonalnym, poznawczym i fizycznym. Program akcentuje wspieranie rozwoju dziecka, umożliwianie zaspokajania jego aktualnych potrzeb oraz dostosowywanie zadań do rozpoznanego poziomu rozwojowego.
W codziennej pracy realizowane są również zadania programów wspomagających tj.:
- „Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się” Edyta Gruszczyk – Kolczyńska, Ewa Zielińska
- Metoda Ruchu Rozwijającego według Weroniki Sherborne – to system ćwiczeń i zabaw ruchowych, które wywodzą się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłym, tzw. baraszkowanie pojawiające się we wczesnym dzieciństwie. Metoda propagowana jest na całym świecie jako jeden z ważniejszych czynników rozwoju psychomotorycznego małych dzieci.
- „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” Kazimiera Wlaźnik
- Zajęcia ruchowe prowadzone w oparciu o metodę gimnastyki twórczej Rudolfa Labana. Zabawa, muzyka, ruch – to podstawowe rodzaje aktywności dziecka w wieku przedszkolnym. Metoda Labana jest metodą gimnastyki twórczej, metodą improwizacji ruchowej, u której podstaw leży naturalna ruchliwość. Pozwala ona na posługiwanie się różnymi formami ruchu i ekspresji, ćwiczeniami muzyczno- ruchowymi, zabawą, tańcem, opowieścią ruchową, scenami dramatycznymi.
- Zabawy ruchowe z chustą animacyjną (chusta Klanzy) – jest prostą, a zarazem intrygującą pomocą dydaktyczną, proponowaną przez Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA. Zabawa z chustą może przybierać różne formy, zawsze jednak dostarcza wielu wrażeń uczestnikom. Może być wykorzystana w sali lub w plenerze, podczas pracy z każdą grupą wiekową. Wiosną oraz latem zajęcia odbywają się także w ogrodzie przedszkolnym.